حياتي احلى


سبحان الله وبحمده .. سبحان الله العظيم
 
الرئيسيةالتسجيلدخول
دخول
اسم العضو:
كلمة السر:
ادخلني بشكل آلي عند زيارتي مرة اخرى: 
:: لقد نسيت كلمة السر
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 3 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 3 زائر :: 1 روبوت الفهرسة في محركات البحث

لا أحد

أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 41 بتاريخ الإثنين أبريل 25, 2011 4:06 pm
تصويت
هل ترحب بافتتاح مدونة يوميات
نعم جدا
44%
 44% [ 15 ]
نعم لا بأس
32%
 32% [ 11 ]
لا ابالي
21%
 21% [ 7 ]
بدونها افضل
3%
 3% [ 1 ]
مجموع عدد الأصوات : 34
المواضيع الأخيرة
»  لماذا أصلي
الأربعاء أبريل 17, 2013 3:46 pm من طرف admin

» عباءة يلزمها عباءة
الأربعاء أبريل 17, 2013 3:45 pm من طرف admin

» ين الشاكرون
الثلاثاء أبريل 16, 2013 3:33 am من طرف قلم مسافر

»  قصة رجل صالح
الخميس أبريل 04, 2013 11:46 pm من طرف admin

» شهادة إمرأة
الخميس أبريل 04, 2013 11:45 pm من طرف admin

» Non-Verbal Cues & Signals
الثلاثاء ديسمبر 25, 2012 2:41 pm من طرف اشراقة الفجر

» نصائح ‏لتصبح‏ ‏أكثر‏ ‏ذكاء‏ ‏وتميزا
الأربعاء سبتمبر 19, 2012 1:32 pm من طرف اشراقة الفجر

» Good morning
الأربعاء سبتمبر 19, 2012 1:26 pm من طرف اشراقة الفجر

» تربية القادة لا تربية العبيد
الأربعاء سبتمبر 19, 2012 1:08 pm من طرف محبوبة الشرق

ازرار التصفُّح
 البوابة
 الصفحة الرئيسية
 قائمة الاعضاء
 البيانات الشخصية
 س .و .ج
 ابحـث
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
Time

شاطر | 
 

 Non-Verbal Cues & Signals

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
اشراقة الفجر
عضو ذهبي
عضو ذهبي
avatar

عدد الرسائل : 391
هوايتي :
اعلام الدول :
السٌّمعَة : 0
نقاط : 841
تاريخ التسجيل : 19/02/2009

مُساهمةموضوع: Non-Verbal Cues & Signals   الثلاثاء ديسمبر 25, 2012 2:41 pm

Non-Verbal Cues & Signals

Why should I do it:

Creates a working relationship with student without calling attention to the student in a negative manner
Is discrete and quick
Saves class and instruction time
Makes students more comfortable and likely to participate and be involved
Easy to do and effective
Improves and builds student confidence and self-esteem

When should I do it:

When a student is losing attention and focus during times of instruction or independent work
As a form of redirection from misbehavior, talking, off task behaviors, etc
When a student has problems talking in front of the class
When a student does not participate or volunteer
When a student is not following classroom/school procedures
When a student does something good, correct, successfully, etc

How do I do it:

Meet with student individually to identify with student how you and they should communicate in a special way
Have student, as much as possible, pick the sign to use
Practice with the student and explain when you notice they might need some re-focus, you will show them the sign
Set up a cue with a student for when they would like to participate, volunteer, or when they will be called on to do so or speak or read in front of the class
Use cues like smiles, thumbs up, shaking head “yes”, etc to praise students for correct behaviors, participation, volunteering, etc, or to reassure them and encourage them
Use simple cues like shaking head “no”, raising eyebrows, giving a “one minute” finger signal, etc to redirect students, give directives, etc

Resources & Support for technique:

(Items with footnotes link to external websites)
Maintain a Quiet Classroom Without Having to Say a Word 1
How to Develop Non-Verbal Cues for Classroom Management 2
Non-Verbal Cues For Procedures 3
Non Verbal Cues: Learn How To Use Them Effectively In Teacher Student Communication 4
UF Researcher: Teachers’ Nonverbal Clues Affect Students’ Performance 5
How To Use Non Verbal Communication In The Classroom 6
Non Verbal Communication: Actions Speak Louder Than Words! 7
Non Verbal Cues: Learn How To Use Them Effectively In Teacher Student Communication 8
Classroom Management – Putting Into Action Non-Verbal Signals 9
Research Project On Nonverbal Language 10
Nonverbal Communication Classroom Activities 11
How to Use Non-Verbal Communication Effectively 12
How to Use Nonverbal Communication in Teaching 13
Types of Nonverbal Communication That Use Cues 14
How to Use Nonverbal Techniques in the Classroom 15
Classroom Activity for Nonverbal Communication 16
Effective Communication Tips for the Classroom 17
Verbal & Non-Verbal Communications in the Classroom 18
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
Non-Verbal Cues & Signals
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» أضخم مكتبة في الهندسه والحاسوب والعلوم

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
حياتي احلى :: التربية والتعليم :: مناهج واساليب-
انتقل الى: